november 10, 2020

Reform Society stärker upp och blickar framåt

Reform Society har gjort åtta strategiska rekryteringar för att stärka erbjudandet framåt. Efter att hela branschen upplevde nedgång under våren, blickar Reform Society framåt. Nu växer byrån med kompetens inom kampanj, digitala medieköp och content.

"Under mars och april upplevde vi likt resten av branschen att affären stannade av. Nu ser vi positivt på framtiden och våra nya rekryteringar är väl genomtänkta och strategiska. Vi följer affären noga och gör investeringar som vi tror på. Våra rekryteringar är den främsta investeringen", säger Birgitta Pagot, vd Reform Society

Till engagemangsbyrån Reform Act görs tre rekryteringar. Två strategiska projektledare, Mia Kleist, en rutinerad projektledare med lång byråerfarenhet, samt Jenina Dahlberg specialiserad inom mobiliseringskampanjer med fokus på klimat och hållbarhet. Byrån värvar även den idéstarka art directorn Gustav Holm, som tidigare arbetat på DDB och River.

"Det här är tre nyckelrekryteringar för oss som stärker byråns erbjudande. Vi jobbar med allt större projekt och med långsiktiga kundrelationer, där kommer Mias erfarenhet väl till pass. Jenina befäster vårt erbjudande inom mobilisering och hållbarhet, där vi ser en fortsatt hög efterfrågan även efter den här våren. Gustav är en prisbelönt AD som stärker det kreativa erbjudandet med nya perspektiv på kommunikation, säger Rebecca Duvemyr", byråchef Reform Act

Till contentbyrån Moments har Louise Lindgren värvats från Hallvarsson och Halvarsson. På Moments axlar Louise rollen som strategisk projektledare och ska leda flera och byråns större projekt. Analysbyrån Re-think värvar Ulrika Vedin från LO där hon arbetat som utredare inom arbetsmarknadsområdet. På Re-think ska Ulrika stärka upp analysbyråns affär gentemot organisationskunderna.

Till digital mediebyrån Relevance värvas Nicole Nadin som digital specialist. Nicole kommer närmast från OMD där hon arbetat som social media consultant. Reform Society har även rekryterat Michael Johansson till rollen som redovisningsansvarig. Public affairsbyrån Reformklubben har Njord Frölander, masterstudent vid Uppsala Universitet som praktikant under hösten.

Om Mia Kleist
Mia Kleist har tidigare arbetat på några av de stora reklambyråerna, såsom Forsman Bodenfors, Ehrenstråhle, Acne Advertising och Scholz & Friends. Hon har jobbat med en bredd av uppdragsgivare, alltifrån fackförbundet ST och organisationen Mentor till företag som Vattenfall och Skandia. Dessförinnan har hon varit reklamchef på Posten.

Om Jenina Dahlberg
Jenina har arbetat på Naturskyddsföreningen med kampanjer inom hållbarhet, bland annat ekologisk mat, jätteräkor, klimatpolitik och flygskatt. Senast kommer hon från Sveriges Konsumenter där hon myntade begreppet ”flygskam” och arbetade med koalitionen Fair Finance Guide där civilsamhällesorganisationer som Amnesty och Diakonia sätter press på finansbranschen. Jenina har sedan tidigare en bakgrund som journalist, redaktör och kulturproducent.

Om Gustav Holm
Gustav är en prisvinnande art director med utmärkelser från bland annat Cannes Lions och Guldägget. Han har arbetat på Jung von Matt, River och DDB Stockholm, men även frilansat i Tyskland där han arbetat med bilreklam.

Om Louise Lindgren
Louise kommer närmast från Hallvarsson & Halvarsson, där hon under 12 år var seniorkonsult, rådgivare och strateg. Som rådgivare har Louise mångårig erfarenhet av att arbeta på strategisk nivå inom ett brett spektrum av uppdragsgivare för såväl svenska och internationella kunder som offentlig sektor och organisationsvärlden.

Om Ulrika Vedin
Ulrika kommer närmast från LO, där hon under 10 år har arbetat som kvalificerad utredare inom framför allt arbetsmarknadsområdet, med bland annat jämställdhet och jämlikhet på arbetsmarknaden och i arbetslivet, med arbetslöshetsförsäkrings- och arbetsmarknadspolitiska frågor och nyanländas etablering. På LO har Ulrika också varit biträdande projektledare i två stora utredningsprojekt, senast i LOs jämlikhetsutredning.

Om Nicole Nadin
Nicole kommer senaste från OMD och rollen som Social media Consultant. Där arbetade hon bland annat med Svenska spel och annonsering för Triss och Keno. Innan dess var hon social media & contant specialist på Nordic Hair clinic. Nicole är utbildad Marknadskoordinator vid Medieinstitutet.